Neno na łamach Gazety Wyborczej
Spis treści
Dziś w Gazecie Wyborczej ukazał się artykuł o naszej marce. Możecie dowiedzieć się z niego m.in. jak to wszystko się zaczęło. Opowiadamy o naszych początkach i pomyśle — dlaczego właśnie postawiliśmy na laktatory.
Oto materiał z artykułu:
Rynek produktów dla niemowląt i Młodych Mam z każdym rokiem staje się bogatszy o kolejne artykuły, które mają sprawić rodzicielstwo dużo łatwiejszym. Firma KGK Trade doskonale wpisała się w ten trend. O sukcesie Neno opowiada jeden z założycieli i pomysłodawców marki – Pan Krzysztof Korpal.
Red: Jakie były początki Państwa firmy?
Krzysztof Korpal: Powstaliśmy w 2013 roku pod wpływem impulsu. Nasza nazwa KGK pochodzi od imion trzech założycieli – Krzysztofa, Grzegorza, Krzysztofa. Początkowa działalność KGK Trade opierała się o produkcję profesjonalnych wideorejestratorów. Dziś firma tworzy trzy mocne marki na rynku: Xblitz, Neno oraz Evorei, które działają w różnych segmentach rynku na terenie całej Europy. Xblitz zajmuje się produkcją kamer samochodowych, alkomatów, kamer sportowych, indukcyjnych uchwytów samochodowych, zestawów głośnomówiących oraz szerokiej gamy sprzętu audio-wideo.
Nowa marka neno to marka typowo parentingowa i najmłodsze „dziecko” KGK Trade. Tworzy laktatory elektroniczne, aspiratory, sterylizatory, nebulizatory, nianie elektroniczne, miseczki termiczne i wiele innych. Z kolei Evorei tworzy produkty dla branży beauty i tzw. Małego AGD.
Red: Skąd pomysł o rozszerzenie działalności o markę Neno?
Krzysztof Korpal: Marka Neno została stworzona ponieważ chcieliśmy wprowadzić na polski rynek produkty, których do tej pory nie było lub były dla wielu Kobiet nieosiągalne ze względu na wysoką cenę. Pandemia spowodowała, że wiele Młodych Mam z większą uwagą podeszło do tematu higieny produktów osobistych typu laktator, co spowodowało spadek trendu wypożyczania i pożyczania sobie od rodziny i przyjaciółek laktatorów. Sukces Neno w pierwszym roku działalności okazał się ogromny. Pomimo branży mocno odbiegającej od naszych poprzednich marek, produkty dla dzieci i świeżo upieczonych rodziców okazały się świetnym pomysłem. Zaczęliśmy od produkcji 3 modeli laktatorów, termometru i inhalatora, obecnie marka ma w swojej ofercie ponad 40 produktów.
Neno posiada konkurencyjne ceny ponieważ chcieliśmy dać młodym rodzicom szansę na kupienie dobrych jakościowo produktów w bardzo przystępnej cenie. I to nam się udało. Od Października 2020 roku do marca 2022 roku sprzedaliśmy 100 tysięcy sztuk samych laktatorów. Jest to wynik najlepszy w Polsce, dlatego nazywamy się w tym temacie liderem na rynku. Sukces Neno wywrócił do góry nogami branżę parentingową i wprowadził nową jakość odciągania pokarmu.
Red: Jak wyglądają plany na rok 2022 dla marki?
Krzysztof Korpal: Wciąż udoskonalamy nasze produkty, czego wynikiem była premiera pierwszego w Polsce innowacyjnego laktatora wodoodpornego – neno perfetto, która odbyła się 27 kwietnia. Neno perfetto okazał się hitem sprzedaży już w kilka godzin po premierze. W tym roku również dużą uwagę skupiamy na nianiach elektronicznych, dlatego wprowadziliśmy na rynek cztery nowe video-nianie.
Pierwsza premiera miała miejsca na początku roku, niania nazywa się neno Lui – jest to kamera IP w kształcie misia idealnie komponująca się w dziecięcym pokoju. Poszerzyliśmy portfolio małego AGD o takie produkty jak np. podgrzewacz do chusteczek. Młode mamy chętnie kupują tego typu gadżety, a my naszymi produktami chcemy sprawić, aby pierwsze chwile z dzieckiem były jeszcze przyjemniejsze.
Julia Czechowicz