Neno kończy 3 lata! Jak powstała marka, która zmienia myślenie Polek o laktacji?

kobieta leżąca na kanapie i przeglądająca obraz w kamerce
Z okazji 3. urodzin marki uchylamy rąbka tajemnicy. Poznaj osoby odpowiedzialne za sukces Neno i dowiedz się, jak rozpoczęła się nasza przygoda z laktatorami!

Spis treści:

Mała rewolucja w świecie laktacji

laktatory marki Neno na ekspozycji
Ponad 3 lata temu pomysłodawcy i założyciele marki Neno: Krzysztof Korpal, Grzegorz Bielecki i Krzysztof Rusek dostrzegli, że na rynku brakuje niezbędnych akcesoriów dla kobiet karmiących.

– Kobiety miały do wyboru laktator ręczny, którego używanie jest uciążliwe i czasochłonne, albo drogi laktator elektroniczny. Ostatecznie często musiały poświęcić dużo czasu i siły na odciąganie laktatorem ręcznym, ponieważ na elektroniczny po prostu nie mogły sobie pozwolić – mówi Krzysztof Korpal – CEO i współzałożyciel Neno.

Potrzebny był złoty środek. Urządzenie, które pomoże mamom, a jednocześnie nie obciąży domowego budżetu. Długie poszukiwania, obejmujące badania i konsultacje ze specjalistami, przyniosły oczekiwany efekt. Powstał pierwszy produkt marki – Neno Uno. Elektroniczny, bezprzewodowy laktator szybko i efektywnie pobierał pokarm, a do tego był niedrogi.

– Elektroniczny laktator w cenie laktatora ręcznego. To była mała rewolucja – opowiada dalej Krzysztof Korpal. – Każda kobieta mogła go mieć. Mamy pokochały Uno, bo pobiera pokarm automatycznie, a do tego mieści się w torebce i plecaku. Do dziś to nasz bestseller – przyznaje.
kobieta pijąca kawę i w tle dziecko w krzesełku

Biznes i edukacja

Neno rozwijało się prężnie. Firma weszła na zagraniczne rynki i wprowadziła produkty oraz rozwiązania niedostępne dotychczas w Polsce. Nowatorskie pomysły to między innymi sprzedaż specjalnych woreczków do mrożenia mleka, kompatybilnych z laktatorami Neno, a także program Neno Care, gwarantujący klientkom dostęp do zastępczego laktatora podczas serwisowania urządzenia. Stopniowo asortyment marki został poszerzony o elektroniczne laktatory podwójne, sterylizatory oraz nianie z monitorem. Okazało się, że na rynku brakuje także masażerów laktacyjnych, które często stanowią pierwszą pomoc przy zastojach i nawałach mlecznych.
Równocześnie wiedza o laktacji i korzyściach płynących z karmienia piersią wciąż nie była dostatecznie powszechna wśród mam.

właściciele marki Neno

– Kobieta, stając się mamą, nie wie wszystkiego – mówi Oliwia Włodarczyk-Pakuła, Head of  Marketing marki Neno. – Dlatego chcemy dostarczać naszym klientkom nie tylko wysokiej jakości produkty, ale także wiedzę. Cały czas korzystamy ze wsparcia położnych i doradców laktacyjnych. Poznajemy nowe badania i technologie – podkreśla Włodarczyk-Pakuła.

Neno to marka realnie zaangażowana merytorycznie. Świadczy o tym obecność na ważnych konferencjach oraz rekomendacja Polskiego Towarzystwa Położonych.

Every mom is a superhero

Filozofia to ważny filar marki, która od początku istnienia obala mity i stereotypy. Zalicza się do nich tabu związane z karmieniem piersią w miejscach publicznych.

– Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy w Krakowie rozległą sondę uliczną. Pytaliśmy o karmienie piersią. Kobiety najczęściej mówiły: „Nie rozumiem, dlaczego muszę się tego wstydzić”. My też nie rozumiemy, dlatego będziemy naświetlać problem dopóki istnieje – stanowczo stwierdza Oliwia Włodarczyk-Pakuła.

Neno walczy też z wykluczeniem, którego często doświadczają Mamy Karmiące Piersią Inaczej (KPI). W tej kwestii marka ma wyraźne stanowisko: każda kobieta decyduje o tym, jak i czy w ogóle chce karmić.


Maja Hyzy w gorsecie Neno Libero w kuchni
– Każda mama jest najlepszą mamą, jaką może być i samodzielnie podejmuje najlepsze według siebie decyzje. Różnimy się i to jest piękne. Odkąd Neno stało się rozpoznawalne, w mediach społecznościowych jest głośniej o macierzyństwie i laktacji. #Nenomamy pokazują siłę, chcą być widoczne. Oznaczają nasze kultowe modele – Neno Uno albo Neno Camino. Akceptacja różnorodności naprawdę prowadzi do zmiany – podsumowuje Włodarczyk-Pakuła.

niemowlę w krzesełku
W 3 lata marka Neno sprzedała na terenie Polski 600 tysięcy laktatorów elektronicznych i 1,8 mln produktów okołolaktacyjnych oraz okołoporodowych. Dziś jest niekwestionowanym liderem rynku laktatorów, niań elektronicznych i podgrzewaczy do mleka w Polsce.