POLITYKA PRYWATNOŚCI APLIKACJI NENO

W celu korzystania z aplikacji mobilnej Neno, prosimy o zapoznanie się z Polityką oraz zaakceptowanie jej postanowień. Brak akceptacji Polityki uniemożliwia korzystanie z aplikacji mobilnej.

Definicje

Ilekroć w treści niniejszej Polityki będą używane następujące pojęcia, pisane dużą literą, niezależnie od liczby (pojedynczej, mnogiej – chyba że co innego wynika z definicji) nadaje się im następujące znaczenie:

1.1. Aplikacja – należące i zarządzane przez Usługodawcę oprogramowanie (aplikacja mobilna), w ramach której Użytkownik może korzystać z Usług i funkcjonalności Aplikacji wskazanych w Regulaminie, udostępniona w formie bezpłatnej do pobrania i korzystania Użytkownikowi.

1.2. Dane – dane wprowadzane do Aplikacji przez Użytkownika lub wprowadzane automatycznie przez Produkt.

1.3. Dane Osobowe – wszelkie dane lub informacje wprowadzone przez Użytkownika, w szczególności do Aplikacji oraz uzyskane przez Usługodawcę w toku korzystania przez Użytkownika z Aplikacji stanowiące dane osobowe w rozumieniu RODO.

1.4. Polityka – niniejsza polityka prywatności dostępna na stronie internetowej neno.pl/aplikacja. Dostęp do Polityki w ramach Aplikacji odbywa się za pomocą przekierowania na powyżej wskazaną stronę internetową.

1.5. Produkty – Neno Ovio, Neno Ovio Twin.

1.6. Regulamin – regulamin Aplikacji dostępny na stronie internetowej neno.pl/aplikacja. Dostęp do Regulaminu w ramach Aplikacji odbywa się za pomocą przekierowania na powyżej wskazaną stronę internetową.

1.7. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

1.8. Strona – odpowiednio Użytkownik albo Usługodawca.

1.9. Strony – łącznie Użytkownik i Usługodawca.

1.10. Usługodawca – właściciel Aplikacji, tj. KGK TREND spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Ujastek 5B, 31- 752 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sadowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0001008122, NIP: 6783155146, nr REGON: 361816905, kapitał zakładowy: 100.000,00 zł, nr rejestrowy BDO: 000011479, telefon kontaktowy +48 731 594 301 (dla numerów stacjonarnych i komórkowych), adres e-mail info@neno.pl.

1.11. Urządzenie – przenośne urządzenie posiadające system operacyjny Android (w celu prawidłowego działania Aplikacji co najmniej w wersji 12.0 lub nowszy) lub system operacyjny Apple iOS (w celu prawidłowego działania Aplikacji co najmniej 16.0.0 lub nowszy), na którym jest lub ma zostać zainstalowana Aplikacja,

1.12. Użytkownik – każda osoba fizyczna która używa Aplikacji.

Informacje ogólne

    2.1. Niniejsza Polityka wyjaśnia sposób w jaki Usługodawca przetwarza informacje i Dane Osobowe podczas korzystania z Aplikacji. Informacje w sprawie Usług dostępnych w Aplikacji znajdują się w Regulaminie. Aplikacja dostarczona przez Usługodawcę ma zapewnić wsparcie dla Użytkownika. Dzięki Aplikacji Użytkownik może w szczególności śledzić wprowadzone przez siebie (ręcznie) lub przez Produkt (automatycznie) aktualne oraz historyczne Dane dotyczące odciągania mleka, karmienia piersią oraz laktacji.

    2.2. Z uwagi na to, że Aplikacja ma umożliwić również sterowanie Produktem (w ograniczonym zakresie) to podczas pierwszego uruchomienia Aplikacji Użytkownik zostanie zapytany czy posiada Produkt. Umożliwi to przejście do funkcjonalności Aplikacji (w przypadku wyboru „tak"), a w przypadku odpowiedzi negatywnej uzyskanie informacji na temat Produktów.

    2.3. Użytkownik zobowiązany jest bezwzględnie pamiętać, że informacje dostępne w Aplikacji nie stanowią porady medycznej (Usługodawca nie zajmuje się praktyką medyczną). Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za korzystanie z Aplikacji i interpretacji danych zawartych w Aplikacji. Aplikacja jest wyłącznie narzędziem edukacyjnym. Każda ciąża, a także każde dziecko i każde ciało jest wyjątkowe i inne, a informacje uzyskane za pośrednictwem Aplikacji mają charakter ogólny. W razie wątpliwości zawsze należy skonsultować się z położną i/lub lekarzem. Jeśli Użytkownik uważa, że potrzebuje pomocy medycznej, należy niezwłocznie skonsultować się z lekarzem. W sytuacjach nagłych natychmiast należy zadzwonić pod numer alarmowy (112 lub 999).

    2.4. W żadnym wypadku Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za decyzje lub działania podjęte przez Użytkownika lub inne osoby na podstawie informacji przedstawionych w Aplikacji.

    2.5. Aplikacja lub Usługi w żadnym stopniu nie zastępują porady medycznej w tym porady pracowników służby zdrowia. Aplikacja nie może być używana w celach diagnozy lub leczenia.

    2.6. Informacje udostępnione w Aplikacji lub uzyskane w ramach korzystania z Usług mają charakter edukacyjny, ogólny i informacyjny, w szczególności nie stanowią porady medycznej.

    2.7. Jeżeli Użytkownik nie wyraża zgody na Politykę, nie może korzystać z Aplikacji.

    2.8. Poprzez akceptację Polityki Użytkownik oświadcza, że jest pełnoletni i posiada pełną zdolność do czynności prawnych. Jeżeli Użytkownik jest osobą niepełnoletnią (poniżej 18 roku życia), przed skorzystaniem z Aplikacji należy uzyskać pisemną zgodę opiekuna prawnego.

    2.9. Niniejsza Polityka jest skierowana do Użytkowników Aplikacji i określa w szczególności: 2.9.1. cel, rodzaj, zakres danych zbieranych przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji w związku z korzystaniem przez Użytkownika z Aplikacji i Usług oferowanych w ramach Aplikacji, 2.9.2. zasady postępowania przez Usługodawcę z danymi, o których mowa powyżej, w tym sposoby wykorzystania i zabezpieczania przez Usługodawcę tych danych, 2.9.3. prawa i obowiązki Użytkownika w zakresie danych, o których mowa w powyżej.

    2.10. W przypadku Danych Osobowych są one przetwarzane zgodnie z RODO oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 ze zm.).

    2.11. Usługodawca dokłada szczególnej staranności do poszanowania i ochrony prywatności Użytkowników korzystających z Aplikacji.

    2.12. Przed skorzystaniem z hiperlinku przekierowującego na stronę internetową (np. Usługodawcy - neno.pl) za pomocą zewnętrznej przeglądarki internetowej, należy zapoznać się z polityką prywatności przeglądarki internetowej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone dane z uwagi na korzystanie przez Użytkownika z przeglądarki internetowej. W przypadku przeniesienia na stronę neno.pl należy zapoznać się z polityką prywatności znajdującą się na stronie www.neno.pl/polityka-prywatnosci/. W przypadku przeniesienia na inne strony internetowe należy zapoznać się z polityką prywatności dotyczącą i znajdującą się na tych stronach internetowych.

    2.13. W przypadku wprowadzania do Aplikacji Danych innych osób (w tym zdjęcia) Użytkownik powinien upewnić się, że ma zgodę tych osób na wprowadzenie takich Danych do Aplikacji.

    Administrator Danych Osobowych

      3.1. Właścicielem Aplikacji i jednocześnie administratorem Danych Osobowych jest tj. KGK TREND spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Ujastek 5B, 31- 752 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sadowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0001008122, NIP: 6783155146, nr REGON: 361816905, kapitał zakładowy: 100.000,00 zł, nr rejestrowy BDO: 000011479, telefon kontaktowy +48 731 594 301 (dla numerów stacjonarnych i komórkowych), adres e-mail info@neno.pl.

      Przetwarzanie Danych Osobowych

        4.1. Dostęp do Aplikacji – korzystanie z Aplikacji jest darmowe i nie wymaga przez Użytkownika rejestracji lub utworzenia konta lub podania przez Użytkownika jakichkolwiek innych danych w tym Danych Osobowych. W ramach Aplikacji Użytkownik może podać imię (imię nie musi być prawdziwe, może być pseudonim lub jakikolwiek ciąg znaków). Dane dotyczące imienia mogą być w każdej chwili zmienione. W ramach Aplikacji Użytkownik może również dodać zdjęcie (dodanie zdjęcia również nie jest konieczne jak również może być to jakiekolwiek zdjęcie do którego Użytkownik ma prawa). Zdjęcie może również być w każdej chwili usunięte.

        4.1.1. Dane określone powyżej zapisywane są na lokalnej pamięci Urządzenia, co oznacza, że Usługodawca nie ma do nich dostępu,

        4.1.2. Dane te mogą być w każdym czasie i w sposób niezwykle prosty usunięte przez Użytkownika poprzez funkcję „Wykasuj dane" dostępną w zakładce „Profil".

        4.1.3. Skorzystanie z funkcji „Wykasuj dane" powoduje natychmiastowe usunięcie wszystkich Danych. Funkcja ta trwale usuwa z Urządzenia wszystkie Dane, sesje, notatki, informacje profilowe i wszelkie inne Dane wprowadzone przez Użytkownika do Aplikacji. Dane mogą również zostać usunięte poprzez usunięcie danych lokalnych Aplikacji w Urządzeniu Użytkownika (w zależności od Urządzenia oraz wersji systemu operacyjnego).

        4.2. Świadczenie usług w ramach Aplikacji. W ramach Aplikacji świadczone jest wiele Usług, w tym: 4.2.1. automatyczne zapisywanie w Aplikacji przez Produkt Danych o sesji odciągania, uzyskania podpowiedzi w celu ręcznego zapisania Danych o sesji odciągania (np. ilość odciągniętego mleka, czas trwania sesji, data); 4.2.2. uzyskanie informacji o długości sesji odciągania (tzw. timer sesji – stoper odliczający czas trwania bieżącej sesji); 4.2.3. lokalne przechowywanie (na Urządzeniu) statystyk dotyczących odciągania mleka w tym historii sesji, średnich ilości odciągniętego mleka, częstotliwości; 4.2.4. dodanie i połączenia Produktu z Aplikacją za pomocą Bluetooth; 4.2.5. uzyskanie przystępnej formy wprowadzonych ręcznie przez Użytkownika lub automatycznie przez Produkt Danych w formie listy oraz przełączanych wykresów (liniowych, słupkowych – obrazujących sesję z danego dnia; agregujących – obrazujących całkowitą ilość odciągniętego mleka w danym okresie np. tygodniowym/miesięcznym); 4.2.6. umożliwienie Użytkownikowi wprowadzanie danych dotyczących laktacji oraz notatek, wpisów i innych;

        4.3. Wszelkie dane wskazane powyżej w pkt 4.2. również są przechowywane lokalnie na Urządzeniu w celu jak największego zapewnienia prywatności Użytkownika. Dane te również zostają usunięte w przypadku skorzystania z funkcji „Wykasuj dane" dostępnej w zakładce „Profil". Również te dane mogą zostać usunięte poprzez usunięcie danych lokalnych Aplikacji w Urządzeniu Użytkownika (w zależności od Urządzenia oraz wersji systemu operacyjnego).

        4.4. Obsługa Użytkownika. W przypadku kontaktu z Usługodawcą jak również przedstawienia reklamacji oraz innych podobnych Usługodawca może wymagać podania niektórych danych osobowych (np. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, rodzaj Urządzenia, system operacyjny). Usługodawca może przetwarzać informacje związane z Użytkownikiem i korzystaniem z Usług, w tym interakcję Użytkownika z Usługodawcą i sposób kontaktowania się, aby zapewnić obsługę klienta, odpowiadać na pytania, prośby Użytkownika oraz dokonywać związanych z tym naprawienia lub usprawnienia Aplikacji lub Usług.

        4.5. Udoskonalanie Aplikacji i Usług. Dane, które Usługodawca obserwuje i zbiera podczas korzystania z Usług, służą ulepszeniu Aplikacji i Usług. Usługodawca dokonuje tego poprzez:

        4.5.1. ocenę sposobu korzystania z Aplikacji, w tym awarii Aplikacji - zidentyfikowanie i naprawienie problemów;

        4.5.2. ocenę sposobu uzyskiwania dostępu do Aplikacji;

        4.5.3. interakcję z Użytkownikiem w celu uzyskania wsparcia w procesie reklamacyjnym dotyczącym Usług;

        4.5.4. weryfikację ocen i recenzji w szczególności w sklepach aplikacji (Sklepu Google Play Store lub Apple App Store). Dane te przetwarzane są w celu odpowiedzi na komentarze, pytania, ulepszenia Aplikacji. Usługodawca nie widzi oraz nie posiada dostępu do danych innych niż udostępnione przez Użytkownika w sklepie z aplikacjami (oceny, komentarze, nazwę użytkownika itd.). Dane te nie są powiązane z Danymi ani Aplikacją.

        4.5.5. Google Analytics/ Firebase Crashlytics – tj. narzędzie do anonimowych interakcji wewnątrz Aplikacji oraz zbierania i przekazywania danych diagnostycznych i danych związanych z błędami Aplikacji

        4.6. Inny. Aplikacja może zawierać łącza do innych witryn, stron internetowych lub usług niebędących stronami internetowymi Usługodawcy. Po skorzystaniu z tych linków Usługodawca nie posiada kontroli nad danymi podawanymi w ramach tych witryn, stron internetowych lub usług. Informacje podawane przez Użytkownika podczas ich odwiedzenia lub korzystania podlegają zasadom polityki prywatności tam określonych. Należy zapoznać się z odpowiednimi politykami.

        4.7. Inny. Aplikacja może zawierać informacje o wybranych produktach oferowanych przez Usługodawcę w ramach sklepu internetowego neno.pl, wyświetlać ich nazwy, zdjęcia i opis, w tym wskazywać je za pomocą baneru reklamowego. Aplikacja może zawierać również oraz hiperlinki w celu przekierowania do w/w sklepu internetowego jak również do bloga oferowanego przez Usługodawcę. Aplikacja posiada hiperlink w celu przekierowania do treści Polityki oraz Regulaminu.

        4.8. W przypadku usunięcia Danych z aplikacji poprzez skorzystanie z modułu „Wykasuj dane" nie ma możliwości ich odzyskania, z wyjątkiem uprzedniego dokonania kopii zapasowej przez Użytkownika o ile taka możliwość jest dostępna w Urządzenia lub w ramach systemu operacyjnego Urządzenia.

        Rodzaj przetwarzania Danych, ich cele oraz podstawa przetwarzania

          5.1. Usługodawca może zbierać dane o Użytkowniku inne niż Dane wprowadzone w ramach Aplikacji przez Użytkownika lub Produkt (tj. m.in. inne niż imię, zdjęcie, notatki, dane dotyczące laktacji i inne wprowadzone przez Użytkownika lub Produkt w Aplikacji). Dane nie są zbierane przez Usługodawcę i Usługodawca nie ma do nich dostępu. Dane te zapisywane są lokalnie na Urządzeniu.

          5.2. Dane Osobowe Użytkowników zbierane są w przypadku:

          5.2.1. obsługi reklamacji Użytkownika (w zakresie Danych Osobowych podanych przez Użytkownika) – podstawą prawną jest niezbędność do obsługi reklamacji zgłoszonej przez Użytkownika (wykonanie umowy) (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

          5.2.2. przyjmowania i rozpatrywania zastrzeżeń oraz zapytań Użytkownika, wsparcia technicznego, dostosowania, pomiaru i ulepszania Usług lub Aplikacji, prowadzenia działań promocyjnych, reklamowych (w zakresie Danych Osobowych podanych przez Użytkownika) – podstawą przetwarzania danych osobowych jest uzasadniony interes Użytkownika i Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit f. RODO),

          5.2.3. pobrania przez Użytkownika Aplikacji ze sklepu aplikacji (Sklepu Google Play Store lub Apple App Store) przetwarzane dane: informacja o ilości pobrań, numerze IP, aktywności i statystyk związanych z Aplikacją – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z Usług oraz na poprawie funkcjonalności Usług i Aplikacji,

          5.2.4. dokonania oceny i sporządzenie recenzji w szczególności w sklepach aplikacji (Sklepu Google Play Store lub Apple App Store) – przetwarzane dane: nazwa użytkownika, profil w sklepie, język, kraj, wersja Aplikacji, wersja systemu operacyjnego, typ Urządzenia, informacje o pobraniu Aplikacji w sklepie z aplikacjami, ocena, recenzja, treść komentarza i pytania - podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z Usług, usprawnienie ich działania oraz na poprawie funkcjonalności Usług i Aplikacji;

          5.2.5. wsparcia Użytkownika i obsługa Użytkownika (w zakresie Danych Osobowych podanych przez Użytkownika) - podstawą prawną jest niezbędność do należytego wykonania umowy związanej ze świadczeniem Usług na rzecz Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ułatwieniu korzystania z Usług, usprawnienie ich działania oraz na poprawie funkcjonalności Usług i Aplikacji, identyfikowanie i naprawianie błędów oraz do zapewnienie obsługi Użytkownika i odpowiedzi na zapytania Użytkownika;

          5.2.6. wyświetlania danych w Aplikacji – przetwarzane dane: adres IP, obszar geograficzny, wersja systemu operacyjnego, kraj, język, region, sesja, przeczytane artykuły, inne metadane (w tym rozdzielczość ekranu) - podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z Usług, usprawnienie ich działania oraz na poprawie funkcjonalności Usług i Aplikacji;

          5.2.7. ulepszania Aplikacji i Usług – przetwarzane dane: identyfikator instalacji Aplikacji, identyfikatory Urządzenia, wersję systemu operacyjnego, model Urządzenia, adres IP, ustawienia Urządzenia i informacje o Aplikacji (nazwa, wersja, odwiedzone sekcje Aplikacji) - podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z Usług, usprawnienie ich działania oraz na poprawie funkcjonalności Usług i Aplikacji;

          5.2.8. reklama Produktów i innych produktów oferowanych przez Usługodawcę – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), aby dostarczać Użytkownikowi wsparcia w zakresie Produktów oraz umożliwienia wybór produktu odpowiedniego dla Użytkownika.

          5.3. W ramach wsparcia Użytkownika (pkt 5.2.) jak również w ramach obsługi reklamacji Użytkownika, aby zapewnić obsługę Użytkownika, Usługodawca może prosić o takie dane jak: imię i nazwisko, adres e-mail (w tym użyty do wysłania prośby lub reklamacji), numer telefonu, załączniki (zrzuty ekranu), treść wiadomości e-mail, typ Urządzenia, system operacyjny i jego wersja, nazwę aplikacji, wersję aplikacji, w przypadku Produktu również jego nazwę lub numer seryjny.

          5.4. Dane określone w pkt. 5.3. powyżej mogą być wykorzystywane, aby zapewnić Użytkownikom lepszą obsługę w tym lepsze dostosowanie Aplikacji i Usług do ich preferencji, jak również do należytego administrowania Aplikacją oraz analizy danych statystycznych.

          5.5. W przypadku korzystania z Aplikacji, Usługodawca może pobierać dodatkowe informacje, w szczególności:

          5.5.1. adres IP przypisany do Urządzenia,

          5.5.2. zewnętrzny adres IP dostawy Internetu dla Użytkownika,

          5.5.3. czas i data dostępu,

          5.5.4. typ systemu operacyjnego Urządzenia,

          5.5.5. pozostałe dane zbierane anonimowo przez Google Analytics/ Firebase Crashlytics.

          5.6. Możliwe jest także gromadzenie danych nawigacyjnych Użytkownika, w tym informacji o linkach/odnośnikach, które Użytkownicy zdecydują się kliknąć lub o innych czynnościach podejmowanych przez Użytkownika w Aplikacji – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych Usług.

          5.7. Usługodawca nie przetwarza Danych wprowadzonych przez Użytkownika lub Produkt do Aplikacji, a w szczególności danych dotyczących: notatek, imienia, zdjęcia, ciąży lub karmienia piersią przez Użytkownika i innych Danych zapisywanych lokalnie na Urządzeniu. Dane te (niektóre lub wszystkie) mogą zostać uważane za szczególnie wrażliwe. Ze względu na naturę Aplikacji, Usługodawca nie przetwarza oraz nie posiada dostępu tych Danych, aby dać Użytkownikowi poczucie bezpieczeństwa i prywatności. Usługodawca nie może jednak zagwarantować, że Dane te nie zostaną udostępnione osobom trzecim z przyczyn niezawinionych lub niezależnych od Usługodawcy.

          5.8. Usługodawca nie kontroluje środowiska Urządzenia Użytkownika, zaleca się jednak, aby Użytkownik przed skorzystaniem z Aplikacji, a w szczególności przed wprowadzeniem Danych, upewnił się że jego środowisko Urządzenia jest bezpieczne. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne konsekwencje niestosowania się przez Użytkownika do powyższych zaleceń.

          5.9. Usługodawca zaleca również stosowanie programów antywirusowych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania jakichkolwiek programów destrukcyjnych (np. wirusów) w infrastrukturze informatycznej Użytkownika w tym w Urządzeniu.

          5.10. W wielu miejscach Usługodawca opiera się na zgodzie Użytkownika na przetwarzanie danych w tym Danych Osobowych. Bez wyrażenia zgody Użytkownik nie może korzystać z Aplikacji, uzyskać dostępu do zapisanych w Aplikacji Danych i oferowanych przez Aplikację Usług. W każdej chwili Użytkownik może skorzystać z funkcjonalności Aplikacji w postaci opcji „Wykasuj dane" dostępnej w zakładce „Profil". Użytkownik może również odinstalować Aplikację jednakże samo odinstalowanie Aplikacji bez skorzystania z opcji „Wykasuj dane" może nie spowodować usunięcia Danych z Urządzenia (w zależności od Urządzenia oraz wersji systemu operacyjnego). W przypadku ponownego zainstalowania Aplikacji bez uprzedniego skorzystania z funkcjonalności „Wykasuj dane" Dane powinny pojawić się w Aplikacji (w zależności od Urządzenia oraz wersji systemu operacyjnego). Dane nie przechodzą na kolejne Urządzenie. Dane mogą również zostać usunięte poprzez usunięcie danych lokalnych Aplikacji w Urządzeniu Użytkownika (w zależności od Urządzenia oraz wersji systemu operacyjnego).

          5.11. Dane zbierane w ramach bezpośredniego kontaktu Użytkownika z Usługodawcą (rozmowy telefoniczne, mail itd. ) są wykorzystywane w celu kontaktu z Użytkownikiem i załatwienia sprawy zgłoszonej przez Użytkownika, w tym realizacji praw i obowiązków Usługodawcy i/lub Użytkownika dotyczących zgłaszanej sprawy.

          5.12. W przypadku zaobserwowania przez Użytkowania, że korespondencja z Usługodawcą w formie elektronicznej (e-mail) znajduje się w zakładce „spam" na poczcie elektronicznej Użytkownika, Użytkownik powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt do Usługodawcy w celu wyeliminowania problemu.

          Czas przetwarzania Danych Osobowych

            6.1. W przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika na podstawie jego zgody dane te są przetwarzane przez Usługodawcę tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody i tylko w niezbędnym zakresie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń Usługodawcy względem Użytkownika lub Użytkownika względem Usługodawcy, nie dłużej jednak niż 5 lat.

            6.2. W przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika w związku z wykonaniem umowy, dane te są przetwarzane przez Usługodawcę do czasu jej wykonania, a po tym czasie wyłącznie w niezbędnym zakresie przez okres odpowiadający okresu przedawnienia roszczeń.

            6.3. Dane osobowe są przechowywane do momentu, gdy nie będzie już podstawy prawnej do ich przetwarzania. Te same dane mogą być przetwarzane na różnych podstawach, dlatego zostaną usunięte, gdy wszystkie podstawy przestaną mieć zastosowanie.

            Adres IP

              7.1. Usługodawca może gromadzić adresy IP Użytkowników. Adresem IP jest indywidualny numer przydzielony Urządzeniu Użytkownika przez jego dostawcę Internetu umożliwiający dostęp do Internetu. Adres IP w dużej większości przypadków przypisywany jest urządzeniu dynamicznie, co oznacza, że jest on zmienny przy każdym połączeniu z Internetem. Przeciwieństwem dynamicznego adresu IP jest adres IP statyczny, który pozostaje niezmienny.

              7.2. Usługodawca wykorzystuje adres IP głównie przy oraz w celu:

              7.2.1. weryfikacji pobrań Aplikacji ze sklepu z aplikacjami,

              7.2.3. bezpieczeństwa Aplikacji, Usług, Użytkowników, Usługodawcy,

              7.2.2. sporządzania analiz statystycznych,

              7.2.4. udostępniania Usług w postaci ofert Produktów lub wpisów blogowych.

              7.3. Aplikacja może zawierać linki do innych stron internetowych niebędących własnością Usługodawcy. W takim wypadku Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony danych osobowych, które tam obowiązują, jak również za jakiekolwiek bezprawne udostępnienie danych oraz Danych Osobowych przez osoby obsługujące te strony internetowe jak również za jakąkolwiek ingerencję w te dane przez te osoby.

              Integracja z zewnętrznymi systemami

                8.1. Dane Osobowe Użytkownika w żadnym wypadku nie będą sprzedawane lub wykorzystane w jakikolwiek bezprawny sposób przez Usługodawcę.

                8.2. Dane osobowe Użytkownika mogą być przekazywane dostawcom usług, z których korzysta Usługodawca przy prowadzeniu Aplikacji.

                8.3. Usługodawca korzysta z dostawców usług, którzy przetwarzają Dane Osobowe na polecenie Usługodawcy (podmioty przetwarzające dane osobowe), takich jak: doradcy prawni, podmioty powiązane osobowo lub kapitałowo z Usługodawcą.

                8.4. Aplikacja została zintegrowana z zewnętrznymi systemami takimi jak:

                8.4.1. Wordpress/Woocommerce: w celu umożliwienia Aplikacji pobieranie wpisów do Usług Aplikacji w postaci „Bazy Wiedzy", listy produktów i informacji o reklamach przedstawianych Użytkownikowi w ramach Usług dostępnych w Aplikacji w tym:

                8.4.1.1. dostęp do wybranych produktów oferowanych przez Usługodawcę w ramach sklepu internetowego neno.pl (w tym wyświetlanie w Aplikacji nazwy, zdjęć, krótkiego opisu, ewentualnych promocji oraz hiperlinku – przekierowania na stronę Usługodawcy pod domeną neno.pl z danym produktem za pomocą zewnętrznej przeglądarki internetowej);

                8.4.1.2. dostęp do wybranych treści w ramach prowadzonego przez Usługodawcę bloga (uwzględniające tytuł, zdjęcie, krótki opis oraz tekst główny);

                8.4.1.3. dostęp do najnowszych produktów Usługodawcy poprzez umożliwienie Użytkownikowi przeniesienie się za pomocą zewnętrznej przeglądarki internetowej na stronę internetową Usługodawcy pod domeną neno.pl;

                8.4.2. Google Analytics (za pomocą Google Firebase): w celu zbierania anonimowych danych analitycznych o zachowaniu Użytkowników. System Google Analytics używany przez Usługodawcę to system analityki internetowej dający wgląd w ruch danych Aplikacji, stosowany w celu prowadzenia działań marketingowych.

                8.4.2.1. Z polityką bezpieczeństwa Google można zapoznać się na stronie: https://policies.google.com/privacy?hl=pl 

                8.4.2.2. Z polityką prywatności Google Analytics można zapoznać się na stronie: https://support.google.com/analytics/answer/9019185?hl=plpl#zippy=%2Ctematy-w-tym-artykule 

                8.4.2.3. Z polityką prywatności Google Firebase można zapoznać się na stronie: https://firebase.google.com/support/privacy?hl=pl#data_protection

                Bezpieczeństwo

                  9.1. Usługodawca stosuje środki techniczne oraz organizacyjne niezbędne do ochrony Danych Osobowych wymagane rozporządzeniem RODO i przepisami prawa.

                  9.2. Usługodawca podejmie wszelkie środki, których można racjonalnie wymagać, aby zapewnić bezpieczne przetwarzanie Danych Osobowych Użytkownika zgodnie z Polityką. Jednak w przypadku bezpieczeństwa internetowego żaden system nie jest całkowicie niezawodny. Przekazywanie Danych i Danych Osobowych odbywa się zatem na własne ryzyko Użytkownika. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa Usługodawca oczywiście podejmie jak najszybciej działania w celu usunięcia problemu.

                  9.3. W przypadku Danych są one przechowywane wyłącznie lokalnie na Urządzeniu bez dostępu do serwerów zewnętrznych. Usługodawca nie posiada dostępu do tych Danych.

                  9.4. Użytkownik ma pełną kontrolę nad swoimi Danymi – Dane te można usunąć za pomocą jednego przycisku „Wykasuj dane" dostępną w zakładce „Profil".

                  9.5. Dane na Urządzeniu są szyfrowane z wykorzystaniem natywnych mechanizmów systemowych.

                  9.6. Dane otrzymywane przez Użytkownika w ramach bloga, funkcjonalności „Baza Wiedzy będą przesyłane po HTTPS.

                  Uprawnienia

                    10.1. Jeżeli jest to niezbędne dla świadczenia Usług w ramach Aplikacji, Aplikacja może poprosić Użytkownika o pozwolenie na dostęp do możliwości przechowywania danych, funkcji Urządzenia, dostęp do czujników i innych elementów („Uprawnienia").

                    10.2. Uprawnienia obejmują:

                    10.2.1. Aparat lub galeria zdjęć. W przypadku chęci Użytkownika dodania zdjęcia w ramach profilu. W takim wypadku Aplikacja będzie wymagać pozwolenia na dostęp do aparatu lub galerii zdjęć Urządzenia.

                    10.2.2. Pliki. Aplikacja może wymagać dostępu do plików Urządzenia, aby zapisywać, przechowywać Dane, konfigurację językową i inne pliki używane przez Aplikację (np. pliki multimedialne grafiki, lub inne większe zasoby Aplikacji).

                    10.2.3. Inne. Zdarzają się przypadki, że system operacyjny Urządzenia żąda dodatkowych uprawnień, które są wymagane przez Urządzenie ze względów technicznych. Takie uprawnienia nie są ani wykorzystywane ani kontrolowane przez Aplikację. Dane związane z takimi uprawnieniami nie będą gromadzone przez Usługodawcę, chyba że będzie to wymagane do świadczenia Usług zgodnie z powiadomieniem.

                    10.2.4. Bluetooth. W przypadku chęci połączenia Aplikacji z Produktem Aplikacja będzie wymagała pozwolenia do Bluetooth, tj. na dostęp do wykrywania, łączenia i sterowania Urządzeniami za pośrednictwem Bluetooth

                    10.3. W przypadku usunięcia Aplikacji dane wskazane w pkt 10.2.2 (inne niż Dane wprowadzone przez użytkownika lub Produkt) zostaną usunięte z Urządzenia.

                    10.4. Usunięcie Danych oraz danych określonych w pkt 10.2.1. jest możliwe poprzez opcję „Wykasuj dane" dostępną w zakładce „Profil".

                    Uprawnienia Użytkownika w zakresie zbieranych przez Usługodawcę Danych Osobowych

                      11.1. Użytkownik posiada prawo do żądania usunięcia danych „prawo do bycia zapomnianym" zgodnie z art. 17 RODO. W ramach tego prawa Użytkownik może żądać usunięcia jego wszystkich lub niektórych Danych Osobowych.

                      11.2. Usługodawca ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć Dane Osobowe Użytkownika, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności: 11.2.1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane; 11.2.2. Użytkownik, którego dane dotyczą, cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie tych danych i nie ma innej podstawy prawnej ich przetwarzania; 11.2.3. Użytkownik, którego dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub Użytkownik, którego dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania; 11.2.4. Dane Osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem; 11.2.5. Dane Osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator; 11.2.6. Dane Osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

                      11.3. Jeżeli Usługodawca upublicznił Dane Osobowe, a na mocy powyższego punktu ma obowiązek usunąć te Dane Osobowe, to - biorąc pod uwagę dostępną technologię i koszt realizacji - podejmuje rozsądne działania, w tym środki techniczne, by poinformować administratorów przetwarzających te dane osobowe, że osoba, której dane dotyczą, żąda, by administratorzy ci usunęli wszelkie łącza do tych danych, kopie tych Danych Osobowych lub ich replikacje.

                      11.4. Pomimo zgłoszenia żądania usunięcia Danych Osobowych lub wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody Usługodawca może zachować poszczególne dane osobowe, ale wyłącznie w zakresie niezbędnym do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Usługodawca.

                      11.5. Powyższe uprawnienie Usługodawcy dotyczy w szczególności Danych Osobowych obejmujących: 11.5.1. imię i nazwisko, 11.5.2. adres e-mail, które są zachowywane w celu rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z Usług,

                      11.6. Użytkownik posiada prawo do ograniczenia przetwarzania jego Danych Osobowych zgodnie z art. 18 RODO. W przypadku złożenia takiego żądania, do czasu jego rozpoznania, uniemożliwia korzystanie w całości lub w części z Aplikacji lub Usług, których korzystanie związane będzie z przetwarzaniem Danych Osobowych objętych żądaniem.

                      11.7. Użytkownik ma prawo do żądania od Usługodawcy ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach: 11.7.1. Użytkownik, którego dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość Danych Osobowych - na okres pozwalający Użytkownikowi sprawdzić prawidłowość tych danych, 11.7.2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Użytkownik, którego dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu Danych Osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania, 11.7.3. Usługodawca nie potrzebuje już Danych Osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne Użytkownikowi, którego dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, 11.7.4. Użytkownik, którego dane dotyczą, wniósł sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania - do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Usługodawcy są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu Użytkownika.

                      11.8. W przypadku żądania ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych, takie dane osobowe Usługodawca może przetwarzać, z wyjątkiem przechowywania, wyłącznie za zgodą Użytkownika, którego dane dotyczą, lub w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii lub państwa członkowskiego.

                      11.9. Przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych Usługodawca informuje o tym Użytkownika, którego dane dotyczą i który zażądał ograniczenia.

                      11.10. Prawo do cofnięcia zgody zgodnie z art. 7 ust. 3 RODO jest uprawnieniem Użytkownika polegającym na prawie do cofnięcia w dowolnym momencie przez Użytkownika zgody, która została udzielona Usługodawcy. Cofnięcie zgody: 11.10.1. ma skutek od momentu jej wycofania, 11.10.2. nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez Usługodawcę przed momentem jej wycofania, 11.10.3. nie pociąga za sobą dla Użytkownika jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, jednakże może uniemożliwić dalsze korzystanie z całości lub części z Aplikacji lub Usług.

                      11.11. Prawo dostępu do danych zgodnie z art. 15 RODO jest uprawnieniem Użytkownika do uzyskania od Usługodawcy potwierdzenia, czy przetwarzane są Dane Osobowe jego dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniony do uzyskania:

                      11.11.1. dostępu do swoich Danych Osobowych,

                      11.11.2. informacji o celach przetwarzania; o kategoriach danych osobowych; o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione; w miarę możliwości o planowanym okresie przechowywania Danych Osobowych, a gdy nie jest to możliwe, o kryteriach ustalania tego okresu; o prawie do żądania od Usługodawcy sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych dotyczącego Użytkownika, którego dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania; o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego; o źródle danych osobowych (wszelkie dostępne informacje o źródle) jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od Użytkownika, której dane dotyczą; o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz - przynajmniej w tych przypadkach - istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla Użytkownika, której dane dotyczą; o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;

                      11.11.3. kopii swoich Danych Osobowych.

                      11.12. Prawo do sprostowania danych zgodnie z art. 16 RODO jest uprawnieniem Użytkownika, którego dane dotyczą, do żądania od Usługodawcy niezwłocznego sprostowania jego Danych Osobowych, które są nieprawidłowe; jak również, z uwzględnieniem celów przetwarzania, do żądania uzupełnienia niekompletnych Danych Osobowych (w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia), kierując prośbę w formie 11.12.1. pisemnej na adres Usługodawcy; 11.12.2. elektronicznej poprzez mailową wysyłkę oświadczenia na adres mailowy Usługodawcy info@neno.pl.

                      11.13. Prawo do uzyskania informacji o sprostowaniu lub usunięciu Danych Osobowych lub o ograniczeniu przetwarzania zgodnie z art. 19 RODO oznacza, iż Usługodawca informuje o sprostowaniu lub usunięciu Danych Osobowych lub ograniczeniu przetwarzania, których dokonał zgodnie z art. 16, art. 17 ust. 1 i art. 18 RODO, każdego odbiorcę, któremu ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku. Usługodawca informuje Użytkownika, którego dane dotyczą, o tych odbiorcach, jeżeli Użytkownik, którego dane dotyczą, tego zażąda.

                      11.14. Prawo do przenoszenia Danych Osobowych zgodnie z art. 20 RODO jest uprawnieniem Użytkownika, którego dane dotyczą do żądania otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie znanym formacje nadającym się do odczytu maszynowego (np. w formacie csv) Danych Osobowych jego dotyczących, które dostarczył Usługodawcy oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Usługodawcy. Uprawnienia te przysługują, jeżeli: 11.14.1. przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub na podstawie umowy o których mowa w art. 20 RODO, 11.14.2. przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.

                      11.15. Wykonując prawo do przenoszenia danych, Użytkownik, którego dane dotyczą, ma prawo żądania, by Dane Osobowe zostały przesłane przez Usługodawcę bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.

                      11.16. Wykonanie prawa do przenoszenia danych pozostaje bez uszczerbku dla uprawnienia do żądania Użytkownika do usunięcia jego Danych Osobowych „prawa do bycia zapomnianym".

                      11.17. Prawo do przenoszenia danych nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych.

                      11.18. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych zgodnie z art. 21 RODO jest uprawnieniem Użytkownika, którego dane dotyczą do wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, wobec przetwarzania jego Danych Osobowych, w tym profilowania, jeżeli Usługodawca przetwarza Dane Osobowe Użytkownika w oparciu o prawnie uzasadniony interes (np. w celach marketingowych; prowadzenia statystyki korzystania z poszczególnych usług i funkcjonalności Aplikacji; ułatwienia Użytkownikowi korzystania z Usług) lub w oparciu o niezbędność wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.

                      11.19. Sprzeciw określony powyżej może być wniesiony przez Użytkownika w dowolnym momencie.

                      11.20. Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny Usługodawca nie będzie już przetwarzać Danych Osobowych objętych sprzeciwem (dane Użytkownika objęte sprzeciwem zostaną usunięte), chyba że Usługodawca wykaże istnienie: 11.20.1. ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Użytkownika, którego dane dotyczą, lub 11.20.2. podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, 11.20.3. innej podstawy prawnej do przetwarzania Danych Osobowych Użytkownika.

                      11.21. Użytkownik może zgłaszać do Usługodawcy skargi, zapytania, wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.

                      11.22. Użytkownik ma prawo żądać od Usługodawcy przekazania kopii standardowych klauzul umownych kierując prośbę w formie

                      11.22.1. pisemnej na adres Usługodawcy;

                      11.22.2. elektronicznej poprzez mailową wysyłkę oświadczenia na adres mailowy Usługodawcy info@neno.pl.

                      11.23. Bez uszczerbku dla innych uprawnień Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia jego praw przyznanych na podstawie RODO w tym praw do ochrony Danych Osobowych.

                      11.24. Użytkownik ma prawo kontroli przetwarzanych Danych Osobowych, które go dotyczą w sposób wskazany w Polityce oraz w RODO.

                      11.25. Odwołanie zgody na przetwarzanie Danych Osobowych może nastąpić również telefonicznie poprzez kontakt z Usługodawcą na numer podany w Polityce.

                      Obowiązki i uprawnienia Usługodawcy w zakresie żądań Użytkowników

                        12.1. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z któregokolwiek z uprawnienia przewidzianego w pkt. 11 powyżej, Usługodawca bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania żądania Użytkownika, udziela mu informacji o działaniach podjętych w związku ze zgłoszonym żądaniem. Usługodawca uprawniony jest do przedłużenia terminu na udzielenie informacji określonych powyżej o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań. W takim przypadku w terminie miesiąca od dnia otrzymania żądania Usługodawca informuje Użytkownika o takim przedłużeniu terminu wraz z podaniem przyczyny opóźnienia.

                        12.2. W przypadku wniesienia żądania przez Usługodawcę w formie elektronicznej, w miarę możliwości Usługodawca udziela informacji także w formie elektronicznej, chyba że Użytkownik zażąda innej formy udzielenia informacji (np. pisemnej).

                        12.3. W przypadku uznania przez Usługodawcę zasadności żądania Użytkownika Usługodawca spełnia żądanie, natomiast w odwrotnym przypadku Usługodawca odmawia jego spełnienia w terminach określonych powyżej.

                        12.4. W przypadku braku podjęcia działań przez Usługodawcę w stosunku do żądania Użytkownika, Usługodawca niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania tego żądania, informuje Użytkownika o powodach niepodjęcia działań oraz o możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.

                        12.5. Usługodawca ma obowiązek przekazywać informacje w zakresie określonym RODO jak również podejmować działania na podstawie żądań Użytkownika określonych powyżej nieodpłatnie, jednakże jeżeli żądania Użytkownika są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne (w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter) Usługodawca może:

                        12.5.1. pobrać rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań; albo

                        12.5.2. odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.

                        12.6. Obowiązek wykazania, że żądanie ma ewidentnie nieuzasadniony lub nadmierny charakter, spoczywa na Usługodawcy.

                        12.7. Jeżeli cele, w których Usługodawca przetwarza Dane Osobowe, nie wymagały lub już nie wymagają zidentyfikowania przez niego osoby, której dane dotyczą, Usługodawca nie ma obowiązku zachowania, uzyskania ani przetworzenia dodatkowych informacji w celu zidentyfikowania osoby, której dane dotyczą, wyłącznie po to, by zastosować się do RODO. Jeżeli w takich przypadkach Usługodawca może wykazać, że nie jest w stanie zidentyfikować osoby, której dane dotyczą, w miarę możliwości informuje o tym osobę, której dane dotyczą. W takich przypadkach nie przysługują uprawnienia z art. 15-20 RODO (opisane powyżej, z wyjątkiem sprzeciwu), chyba że osoba, której dane dotyczą, w celu wykonania praw przysługujących jej na mocy tych artykułów dostarczy dodatkowych informacji pozwalających ją zidentyfikować.

                        12.8. Bez uszczerbku dla uprawnienia przewidzianego w pkt 12.7 powyżej, w przypadku, gdy Usługodawca ma uzasadnione wątpliwości co do tożsamości osoby fizycznej składającej którekolwiek z żądań określonych powyżej (art. 15-21 RODO), może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia tożsamości osoby, której dane dotyczą.

                        Zmiana Polityki

                          13.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości Aplikacji i Usług, a także zaprzestania ich działalności.

                          13.2. Usługodawca zastrzega sobie możliwość, według własnego uznania, do zrezygnowania z aktualizacji Aplikacji w tym z dalszego jej rozwijania. Usługodawca według własnego uznania może zrezygnować ze wsparcia Produktów w ramach nowych aktualizacji Aplikacji, w szczególności dotyczy to Produktów przestarzałych, wycofanych ze sprzedaży lub innych które według Usługodawcy nie otrzymają dalszego wsparcia Aplikacji. Usługodawca zastrzega sobie możliwość, według własnego uznania, do rezygnacji z wsparcia Urządzenia lub zmiany systemu operacyjnego (nowsza wersja systemu operacyjnego) Urządzenia, co może spowodować, że dotychczasowe Urządzenie (lub Urządzenie posiadające dotychczasowo obsługiwany system operacyjny) nie będzie kompatybilne z Aplikacją i uniemożliwi jej działanie na Urządzeniu.

                          13.3. Usługodawca uprawniony jest do jednostronnej zmiany Polityki, o czym powiadomi każdego Użytkownika w formie komunikatu w Aplikacji (o ile Urządzenie będzie podłączone do Internetu) oraz na stronie neno.pl/aplikacja. Treść zmienionej Polityki dostępna będzie w Aplikacji poprzez przekierowanie na powyżej wskazaną stronę internetową. Zmiany nie naruszają praw już nabytych, w szczególności zmiana treści Polityki nie narusza uprawnień Użytkownika w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.

                          13.4. W przypadku zmiany Polityki, Usługodawca poinformuje Użytkownika o zmianie z 7-dniowym wyprzedzeniem. Po tym czasie zmiany wchodzą automatycznie.

                          13.5. Jeżeli zmiany w Polityce są niezbędne do wypełnienia obowiązków zgodnie z przepisami prawa lub decyzjami organów rządowych, orzeczeniami sądu, to zmiany wchodzą natychmiast po opublikowaniu nowej treści Polityki na stornie neno.pl/aplikacja oraz w Aplikacji (poprzez przekierowanie na powyżej wskazaną stronę internetową).

                          13.6. Nowa treść Polityki zostanie opublikowana na stronie neno.pl/aplikacja.

                          13.7. W przypadku, gdy Użytkownik nie akceptuje nowej treści Polityki zobowiązany usunąć Aplikację i zaprzestać korzystania z Usług.

                          Postanowienia końcowe

                            14.1. Polityka podlega prawu polskiemu, a wszelkie spory wynikające z Polityki rozpatrywane są przez sądy polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa stanowią inaczej.

                            14.2. W sprawach nieuregulowanych w Polityce znajdują zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa w tym przepisy RODO.

                            14.3. Treść Polityki dostępna jest na stronie neno.pl/aplikacja oraz w Aplikacji (poprzez przekierowanie na powyżej wskazaną stronę internetową). Na każde żądanie Użytkownika może być mu dostarczona droga elektroniczną bez dodatkowych opłat. Treść Polityki może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili z powyżej wskazanej strony Internetowej. W przypadku wątpliwości co do stosowania Polityki Użytkownik ma w każdym czasie prawo zwrócić się do Usługodawcy o dokonanie właściwej wykładni jej postanowień.

                            14.4. Żadne z postanowień Polityki nie wyłącza ani nie ogranicza, w jakimkolwiek zakresie, praw przysługujących Użytkownikowi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ani też nie może być w taki sposób interpretowane.

                            14.5. Wszelkie pytania, oświadczenia, wnioski, sprzeciwy, żądania Usługodawca prosi aby kierować w pierwszej kolejności na adres poczty elektronicznej Usługowcy info@neno.pl, a jeżeli jest to niemożliwe w formie pisemnej na: 14.5.1. adres KGK Trend Sp. z o.o., ul. Ujastek 5B, 31-752 Kraków, 14.5.2. telefonicznie +48 731 594 301

                            14.6. W celu ułatwienia kontaktu z Usługodawcą w ramach funkcjonalności Aplikacji udostępniono hiperlink, który dokona przekierowania do odpowiedniej zewnętrznej aplikacji „Poczty" zainstalowanej na Urządzeniu.

                            14.7. Polityka wchodzi w życie z dniem 1.11.2025 r.